2013. február 23., szombat

Tortilla chips csípős mártogatóssal

Régebben láttam Edo blogján ezt a finomságot  most sikerült kipróbálnom, a mártogatóson kicsit változtattam .
Hozzávalók:/tésztához/

  • 10 dkg. finomliszt,
  • 10 dkg. kukoricaliszt,
  • 1 ek. olaj,
  • 1/2 tk. só + langyos víz annyi hogy gyúrható legyen a tészta. 
 /mártogatóshoz/

  • kis fej lila hagyma v./vöröshagyma/ ,
  • 1 cikk fokhagyma,
  • kis doboz paradicsompüré,
  • kevés olaj, őrölt bors, só, oregánó, bazsalikom, csípős paprika.
Elkészítése: (A tészta hozzávalóinak feléből készítettem.)A tésztához valókat összegyúrtam. Diónyi darabokat kinyújtottam kis kerek lapoknak. Teflon edényt felforrósítottam  és ebben sütöttem meg a tészta  mindkét oldalát (edénybe semmi zsiradék nem kell!) . Mikor elkészültem az egésszel akkor cikkekre vágtam és felforrósított olajban pirosra megsütöttem. Papírtörlőre szedtem ki. Elkészítettem a mártogatóst: kevés olajat melegítettem amiben megdinszteltem a felaprított  lila hagymát és fokhagymát majd ráöntöttem a paradicsompürét és kb. 1,5 dl vizet megfűszereztem és felfőztem  igazából ilyenkor sűrűsödik be a mártás./fűszerezés ízlés szerinti mennyiségben , én 1-1mk.tettem minden fűszerből/  
Jó étvágyat kívánok !                                                              


6 megjegyzés:

Névtelen írta...

Hűűű,de jó!

Unknown írta...

A gyerekek nagy kedvence! :)

Éva írta...

Patricia köszi!
Eri ka örülök hogy ismeritek! Én most készítettem először nekem is nagyon ízlett!

Kati írta...

Érdekes recept:)

HajniZoli írta...

Ezt vittem is, nagyon kipróbálós! :-)

Éva írta...

Kati Érdekes és nagyon finom!
HajniZoli Érdemes lehet esetleg valami majonézes mártogatóssal is kipróbálni biztos finom azzal is. Egészségetekre!