2017. május 17., szerda

Pacsni

Napokba péksütemények nézegetése közben találtam itt erre a receptre. Ahogy olvasgattam ez egy régebbről származó egyszerű péksütemény és  mivel számomra ismeretlen volt ezért gondoltam teszek egy próbát! Jól döntöttem mert nagyon finom!!
                                                                                 
Hozzávalók/4 darabhoz/:
25 dkg liszt
1,5 dl tej
1 dkg friss élesztő
1 evőkanál cukor
1 mokkáskanál só
4-5 dkg vaj/margarin
*
Elkészítése: Kezdtem azzal hogy a vajat fagyasztóba tettem. Tésztához kevés langyos tejbe tettem a cukrot belemorzsoltam az élesztőt kevés lisztet szórtam hozzá és hagytam felfutni.A kimért liszthez tettem a sót felfutott élesztőt és a többi langyos tejjel bedagasztottam a tésztát letakarva hagytam  3/4 órát pihenni. Ezután lisztes gyúrótáblára borítottam ahol kezemmel szétlapítottam  és a fagyasztóból kivett vajnak 1/3 részét ráreszeltem  a tészta egyik felére és a másik felét  ráhajtottam . Ezt a műveletet még kétszer ismételten meg úgy hogy a tésztán kilapítás előtt kicsit fordítottam/ így jobban szétoszlott a vaj/. Harmadik  után 20' pihentettem a tésztát majd gombócokat tépkedtem  a tésztából és kezemmel  ellapítottam hosszúkás  két végén kiszélesedő formára.Sütőpapírral bélelt tepsibe raktam ahol még 10' pihentettem közben előmelegítettem a sütőt és 220 fokon 20' sütöttem. Tepsi alá edénybe vizet tettem! Már mikor  sült is nagyon finom illata volt, kicsit azért vártam hogy hűljön és jött a kóstolást. Nagyon finom!
Jó étvágyat!

6 megjegyzés:

marisz57 írta...

Én se hallottam még róla, de finom lehetett! :)

Nea írta...

Jaj, de szerettem én ezt gyerekkoromban. Azóta sem ettem, ideje lesz kipróbálni.

Katalin írta...

Pacsniról én is sokat hallottam már, de még nem sütöttem, sőt nem is kóstoltam :-) De a tiédet látva kedvet kapnék rá :-)

Vicuska írta...

Számomra is új ez a finomság, egyszerűnek tűnik.

teller-cake írta...

Micsoda különlegesség, jó, hogy megosztottad velünk.

Éva írta...

marisz57 köszi!
Nea örülök hogy ismered !
Katalin előnyben vagy annyival hogy legalább hallottál róla. Finom íze van , köszi!
Vicuska egyszerű és finom köszi!
teller-cake szívesen osztom meg amit tudom hogy finom, köszi!