2017. szeptember 7., csütörtök

Mákos batyu

Ha van túrós batyu miért ne lehetne mákos  is ?
                                                                                          
Kb.10 dkg darált mák volt ami várt felhasználásra így született meg ez a sütemény aminek  tésztáját  a kedvenc tojás nélküli kelt tésztával készítettem.
Hozzávalók /9 db -hoz/:tésztához: 25 dkg liszt, csipet só, kb. 1,5 dkg élesztő, cukrozás akár a tészta akár a tölteléknél ízlés szerinti mennyiséggel, 1,5 dl langyos tej, 4 dkg olvasztott margarin. töltelék: darált mák, cukor ízlés szerint , kevés reszelt citromhéj, mazsola, 1/2 dl tej.
Elkészítése:Először a tölteléket készítettem el  tejet a cukorral felforrósítottam és ráöntöttem a darált mákra összekevertem reszelt citromhéjat és a mazsolát belekevertem hagytam hűlni. Kevés langyos cukros tejbe morzsoltam az élesztőt tettem hozzá kk. lisztet elkevertem és hagytam felfutni. Kimért lisztbe öntöttem a felfutott élesztőt csipet sót, ízlés szerinti mennyiségű cukrot és a langyos tejjel bedagasztottam a tésztát közben hozzáadagoltam az olvasztott margarint is. Letakarva hagytam duplájára kelni. Közben megkevertem a mákos tölteléket kicsit száraznak éreztem ezért 1 teáskanál sárgabaracklekvárt kevertem bele. Mikor megkelt a tészta gyúrótáblára borítottam kinyújtottam és feldaraboltam  minden tészta darab közepére tettem a mákos töltelékből majd a csücsköket összefogva kicsit megtekertem. Sütőpapírral bélelt tepsibe raktam ahol langyos tejjel átkentem és előmelegített sütőben 200 C fokon 20' sütöttem. Mikor teljesen kihűlt akkor szórtam meg porcukorral.
Jó étvágyat !

2 megjegyzés:

Katalin írta...

De jó ötleted volt, ez nagyon finom lehetett! Szívesen megkóstoltam volna :-)

Éva írta...

Katalin köszi!