2018. február 2., péntek

Sajtos-túrós pogácsa


Hozzávalók tésztához:   30 dkg finomliszt, 25 dkg tehéntúró, 1 dkg friss élesztő, 20 dkg margarin, kevés cukor, 1 teáskanál só, fél dl tej,  10 dkg reszelt trappista sajt, 1 dl tejföl, kenéshez:  1 tojás,  reszelt trappista sajt,
💟
Elkészítése:  Langyos tejbe tettem a cukrot élesztőt kevés lisztet összekevertem és hagytam felfutni. Puha margarint a túróval sajttal és a sóval kikevertem  ezután hozzátettem a felfuttatott élesztőt lisztet és a tejfölt majd jól összegyúrtam a tésztát. Letakarva  40' pihentettem. Lisztezett gyúrótáblára borítottam ahol kb. 2 cm vastagra kinyújtottam  késsel a tészta tetejét bevagdostam majd kiszaggattam. Sütőpapírral borított tepsibe raktam  felvert tojással megkentem és sajtot pakoltam a tetejére. Előmelegített sütőben 200 C fokon 20' sütöttem.
- A recept Rama Vajas Ízt tartalmazott  de nálam most sima Rama margarinnal  készült. Használok én is Vajas Ízt de általában inkább krémekhez  !
Jó étvágyat !

2 megjegyzés:

Katalin írta...

De szép pogácsákat sütöttél, szívesen elvennék belőle egy-kettőt :-)
Én is megkaptam a 2017 Rama receptes könyvet a vonalkódokért :-) Sok szép dolog van benne, de egyenlőre még csak nézegetem....

Éva írta...

Katalin köszi, én pedig szívesen megkínálnálak! Nézegettem én is a többit is de van ami kicsit bonyolultnak tűnik!